Ерекше білім беру қажеттілігі бар баланы психологиялық-педагогикалық қолдау қалай жүзеге асырылады?
Барлық мектеп оқушыларының ешбір кемсітусіз сапалы білім алуын қамтамасыз ету мәселелері бойынша мемлекеттік саясат білім беру ұйымдарындағы ерекше білім беру қажеттіліктері бар мектеп оқушыларына психологиялық-педагогикалық қолдау көрсетуді көздейді.
Бұдан әрі ерекше білім беру қажеттіліктері бар балаларды психологиялық-педагогикалық қолдау қалай жүзеге асырылатынын қараймыз?
Мүмкіндігі шектеулі балаларды психологиялық-педагогикалық қолдау дегеніміз не?
Ерекше білім берілуіне қажеттілігі бар оқушыларды психологиялық-педагогикалық сүйемелдеуді мектептің педагогикалық ұжымымен ынтымақтастықта мамандар тобы жүзеге асырады.
Егер ПМПК (психологиялық- медициналық — педагогикалық консультация ) қорытындысы бойынша бала кәдімгі сыныпта оқуға жолдама алса, ол ППҚ қызметіне (психологиялық-педагогикалық қолдау) одан әрі психологиялық-педагогикалық қолдау көрсетуге жіберіледі .
Бала мектепке оқуға келеді. Мүмкіндігі шектеулі оқушы үшін арнайы жағдайлар жасалады. Оқушы, ең алдымен, сыныптағы мұғалімнің, сондай-ақ психологиялық-педагогикалық қолдау мамандарының көмегі мен қолдауын алады.
Психологиялық-педагогикалық қолдау арнайы мектепте де жүзеге асырылады.
Психологиялық -педагогикалық қолдау:
- семинар-практикумдар, кеңестер ұйымдастырады және өткізеді; баяндамалар, сөз сөйлеу нысанында педагогтердің жұмыс тәжірибесін жинақтайды; әдістемелік ұсынымдар әзірлейді;
- нормативтерге сәйкес даму мүмкіндігі шектеулі балалардың физикалық қолжетімділігі және оларды оқыту үшін тиісті материалдық-техникалық жағдайлар жасайды (арнайы жабдықтар, құрылғылар, қосалқы және техникалық құралдар, заманауи көрнекі-дидактикалық материалдар);
- кітапхананы арнайы оқу-коррекциялық дамыту бағдарламаларымен, арнайы әдістемелік және оқу әдебиетімен қамтамасыз етуге ықпал етеді.
Психологиялық-педагогикалық қолдау ненің негізінде жүзеге асырылады?
Психологиялық-педагогикалық қолдау балалардың білім беру қажеттіліктерін бағалау негізінде жүзеге асырылады :
- — мінез-құлық және эмоционалдық проблемалармен, қолайсыз психологиялық факторлармен (отбасындағы тәрбиенің бұзылуы, ата-ана мен бала және отбасы ішілік қарым-қатынастар);
- — әлеуметтік-психологиялық, экономикалық, лингвистикалық, мәдени сипаттағы кедергілермен (әлеуметтік қауіпті отбасы балаларының, қоғамға бейімделуінде қиындықтарға тап болған балалардың (босқындар, көшіп-қонушылардың, қандастар ) педагогикалық қадағалаусыздығы );
- — даму ақаулары бар (есту, көру, интеллект, сөйлеу, тірек-қимыл аппараты, психикалық дамуы тежелген және эмоционалды-еріктік бұзылыстары).
Оқу орындарында қандай мамандар психологиялық-педагогикалық қолдау көрсетеді?
Қандай мамандар психологиялық-педагогикалық қолдау көрсетеді.
- педагог-психолог;
- оқытушы логопед;
- арнайы мұғалім;
- әдістемелік көмекші;
- әлеуметтік педагог.
Ерекше білім беру қажеттіліктері бар балаларды оқытуды ыңғайлы, тиімді және қауіпсіз ету үшін мамандар қажет.
Табысты оқыту мен дамыту үшін әлеуметтік-психологиялық және педагогикалық шарттар.
1) оқу жоспарлары мен оқу жоспарларына өзгерістер енгізу;
2) оқу нәтижелерін (оқушылардың жетістіктерін) бағалау тәсілдерін өзгерту;
3) вариативті, арнайы және баламалы оқыту әдістерін қолдану;
4) оқулықтарды, оқу-әдістемелік кешендерді таңдау, жеке оқу материалдарын дайындау;
5) білім беру нысанын таңдау;
6) кедергісіз орта құру және оқу орнын бейімдеу;
7) техникалық көмекші (компенсаторлық) құралдарды және арнайы көліктерді пайдалануға;
8) мүмкіндігі шектеулі балаларға арнайы психологиялық-педагогикалық қолдау көрсету (психолог, арнайы педагог, педагогтың көмекшісі) ПМПК қорытындысы мен ұсынымы негізінде жүзеге асырылады.